torsdag 28 januari 2010

Rapport från tävlingen i helgen

Som sagt ligger lite efter med mina blogginlägg! Just nu är jag i Mitandersfors och käkar selmor med Pernilla :) (eller jag äter och hon tittar på :P) Tänkte jag skulle lägga ut en liten tävlingsrapport från helgen, tror att ni är några som har väntat på den ;)

Vi började med första sträckan som var Soptônna, i första vägbytet gick det lite fort och vi åkte av på innern i vägbytet (& fick med en liten snålåkare med under bilen i form av en förvarningspil till rally) denna lilla avåkning ledde till en krokig länkarm. Väl på service efter sträckan så ville inte den nya länkarmen passa riktigt, så vi drog på oss lite transportprickar till ss2. S2 som var Mitandersfors sträckan fungerade bra och vi tog oss i mål utan några problem. SS3 gick också fint tills mitt på det krokiga partiet, då blev fröken Walfridsson (Jag) borta lite grann i noterna (vet inte vad jag fick ögonen på ist ;):P) men kom snabbt tillbaks in i dem igen efter ett par kurvor. Tyvärr så blev det en lite fadäs i slutet av sträckan, som ledde att vi stod still i 21 min och det krävdes drygt 20 starka personer som fick oss upp igen (tack alla ni som hjälpte oss) väl uppe igen for vi till sträcka 4, denna sträcka gick fint och vi hade inga stora problem mer än att det var moddigt, men för vem är det inte det när man kommer långt bak i tävlingen ;)) Ss5 likaså den flöt på bra och vi kom i mål ! Vi kände oss nöjda med dagen (förutom de två avåkningarna) men det är ju så som ni säkert känner till, man ska lära sig från dikesbôtten!! ;)

Inga kommentarer: